5 Ocak 2009 Pazartesi

The Killers - Day & Age

Debut albüme bakarak bir grubun gidişatını kestirmeye çalışmak çok eğlenceli bir iş. Bir grup 2 yılda bir albüm çıkarıyorsa yeni albüm -tabi daha önceki şarkıları katmıyorlarsa işin içine- 2 yıllık bir meyvedir. Ama debut albüm bir müzisyenin küçüklüğünden beri biriktirdiği bütün müzikal bütünü içerdiği için belirleyici ve yol göstericidir. Ayrıca piyasaya yeni çıkan adam ilk önce bütün maharetlerini gösterip kendi seyircisini oluşturmak istediğinden ilk albümler dolu dolu ve büyük ihtimal de bir grubun en iyi albümü olur ki arkadaşlar arasında bunu ilk albümü aşamadılar abi sendromu olarak tanımlarız.

Bu girişi desteklercesine bir Keane örneği göstermek istiyorum. Hopes & Fears'la 2004'te inanılmaz bir çıkış yapıp 3 tane platinium (her milyon için bir tane veriliyor) kazanan Keane sonraki albümlerinde ilk albüme göre adeta çuvallamış durumda. Gerçi bunu Tom Chaplin'in uyuşturucu sorunlarına bağlayabiliriz fakat The Killers'ın böyle bir bahanesi de yok. İşin ironik tarafı bu bahsettiğimiz iki grubun son albümlerinin birbirine tarz olsun, sıkıcılık olsun bir çok yönden benzemeleri. The Killers'ın 2004 çıkışlı Hot Fuss albümü beni benden almış, şarkıdan şarkıya atlarken önceki şarkıya doydum mu acaba diye üzülürken bulurdum kendimi, şimdi elimizdeki malzemeye bakın bir de.

Day & Age'e 1 aydır sürekli şans vermeye çalışıyorum güzel bir yazı yazmak için. Dergileri okuyorum, 5 üzerinden 4 yıldız veriyorlar, tekrar şans veriyorum. Aşırı güzel şarkı Human'ı tekrar dinliyorum, albüme bir daha şans veriyorum. Yine röportajlarını okuyorum, çok havalı büyük bir iş yapmış gibi duruyorlar, tekrar dinliyorum. Biri lütfen bu albümde gerçekten ne olduğunu anlatabilir mi? Benim için bu albüm kendimi sıkarsam en fazla 2.5 yıldız verebileceğim bir albüm, 4 yıldızın nereden geldiğini biri söyleyebilir mi? 1 puan Human'a gitse, albümün geri kalanı toplam 1.5 puan bile edecek materyal barındırmıyor. Sam's Town'da bile en az 4 tane iyi şarkı sayabilecekken bir grubun gittikçe kötü albüm yapmasını neye bağlayabiliriz acaba?

O zaman şöyle diyeyim. Bu grubun çok büyük bir potansiyeli var, Hot Fuss'ta yeterince görmüştük zaten. Paraya, üne çok ihtiyaçları olduğunu sanmıyorum şu an dergiler yeterince pohpohluyor zaten, o yüzden Brandon Flowers Türkçe biliyorsan beni iyi dinle; (ahaha) 2 yılda bir albüm yapmak zorunda değilsin arkadaşım. Albümün gerçekten olana kadar çıkma stüdyodan, o super cool havana güvenerek de yırtarım sanma. Birazcık Franz Ferdinand'ı örnek al, yoksa tek şarkılık albümlerinize dergiler de uyanır bir süre sonra. Adam ol ciğerimi ye.

2 yorum:

berraque dedi ki...

bence human da feci , hani feci de demiyim de boyle katy perry şarkıları gibi 3 ,4 kere dinle playlistin arkalarına dogru kaydır bi parca . komple albumu soyle bi dinledim sadece , bi daha sans verme egilimindeyim .

benim için de sam's town "aşmış" bir killers albumu olarak adlandırabilcegim bi album mesela , hot fuss ve saw dust ise "dinlenesi" olarak taglenmiştir tarafımdan .

burdan brandon'a benim de soyliycek bişeylerim var ,
brandon ! saçı sakalı kestin iyi oldun , yüzün gozun acıldı .

subgenius dedi ki...

bıyık da yakışmıştı aslında ahaha.