3 Haziran 2009 Çarşamba

kızı dans ettir

son haftalarda youtube olsun deylimoğşın olsun vidyo paylaşım sitelerinde sansasyon yaratan yegane video , fransız elektronik grubu make the girl dance 'in baby baby baby isimli şarkılarının klibi , ve bugün size bu şarkıdan bahsedicem biraz .
geçen postlarımın birinde tamamen götümden salladığım bi genre olan spoiltronic'den zaten bahsetmiştim . hatırlamayan ya da okumayan varsa şurdan ışınlanabilirsiniz o post'a . skati?



bu klip çekimi için 3 genç kızımız internet üzerinden bulunmuş ve öğlen vakti paris'in ortasına salıverilmiş , lakin bağyanların aslında çıplak olmadıkları konusunda spekülasyonlar var çünkü fransada toplum içinde çıplak gezmenin çok ciddi cezaları var . bi de revolüsyon ülkesi olcak tiellam , neyse bu başka bi konu . keto fransızlar işte bi elektronik müzikleri bi de edith piaf başka da cacık olmaz .bi frankofon olarak biraz tepkiliyim kendilerine .

evet neden bu şarkıyı spoiltronic türüne soktum şimdi hep beraber irdeleyelim ne dersiniz ?
şarkının teması , kızımızın idealleri , yapmak istediklerinden bahsedişi falan .. bunlardan da benim ilgimi çekenlerin bazıları şunlar ;

çeviride kalite ;

Je veux Tellier sur mon iPod >
ipodum'da sebastien tellier olsun istiyorum

Je veux être dans le top de justice >
justice'in top friend list'inde olmak istiyorum *myspace hesabı*

La main gaspard sur ma cuisse >
gaspard augé'nin elini kalçamda istiyorum o yea

Je veux que moi sur les photos >
fotoraflarda sadece ben olıyım istiyorum

Et je veux poser pour St-Lau >
yves saint laurent için modellik yapmak istiyorum

Je veux des enfants surdoués >
süperzeka çocuklarım olsun istiyorum

Et je veux que mon chien soit diplôme >
köpeğimin diploması olsun istiyorum

Je veux pas de cake je veux de la coke >
kek istemiyorum kokain istiyorum

Je veux pas de Kate je veux Ethan Hawk >
kate'i istemiyorum , ethan hawk'ı istiyorum

Je veux danser comme Vanessa >
vanessa paradis gibi dans etmek istiyorum

Je veux voir son mec a Ibiza >
sevgilisini ibiza'da "gormek" istiyorum *sevgilisi de bildiğimiz üzere johnny depp'e tekabül etmekte*

Je veux dormir quand tu te réveilles >
sen uyanırken ben uyumak istiyorum

Et je veux le même t-shirt que Yelle >
yelle'in tshirt'ünün aynısını istiyorum


trt açıköğretim fransızca giriş dersi gibi olan bu post'un da sonuna gelirken , fransızların sadece elektronik müzik yapmalarını , aman sakın rap hip hop falan yapmamalarını temenni eder , frankofon şımarık gençleri daha da müziğe yönlendirmelerini gönülden isterim .

ve sonunda beklenen link ...

24 saat içinde bilgisayarımızdan silip amazondan albüm siparişi vericeğimiz için hiç panik yapmamıza gerek yok sevgili yetkililer.

2 yorum:

Bellamy. dedi ki...

ben 1 saniye geç siliyorum bu dosyaları acaba hapse girer miyim :D

berraque dedi ki...

zindanlarda çürürsün , aman diyim .