16 Mayıs 2009 Cumartesi

Green Day - 21st Century Breakdown


Öncelikle çok pişmanım bunu belirtmeden geçemeyeceğim.Çünkü Green Day için yazdığım ilk yazıyı Blogger silmiş.Yine bu adamlar bula bula beni buldular.O kadar yerde albümün linki ekli durumda,fakat her seferinde benimkini görüyorlar.Her neyse şanssızlık,kader,kısmet diyorum.Bundan sonra da yeni albümlerin linkini koymayayım.Bana ders olmuş olsun.Bari sadece linki silselerdi.Yazıyı tekrardan yazmak zorunda kalıyorum.

Konumuz Green Day ve çıkardığı yeni albüm hakkında idi.Punkın efsane isimlerinden olan Green Day yeni albümleri olan 21st Century Breakdown ile 2004'ten beri olan suskunluğunu bozmuş."Green Day ne zaman yeni albüm çıkartacak acaba?"sorusu ne zamandır en çok sorduğum soruydu zaten.İyi bir albümle dönüş yaptıklarını rahatlıkla söyleyebilirim.

Geçen albümleri American Idiot ile hayran sayılarını daha çok arttırdılar.Bunda punkdan biraz kayıp,rocka yakınlaşmalarının büyük bir payı olduğunu düşünüyorum.Bu albümde ise eskisi gibi daha çok punka yakınlaştıklarını hissettim.Yine de Green Day'in sadece bir punk grubu olmadığını daha genel bir müzik yaptığını söyleyebilirim.Geçen albümle oldukça çok sayıda ödül kazanmışlardı.Bunda da aynı başarıyı tekrar edeceklerini düşünüyorum.

Albümdeki ilk favorilerim ise The Static Age,21st Century Breakdown,!Viva La Gloria!,East Jesus Nowhere,American Eulogy oldu.Daha fazla dinledikçe tabii bu favoriler değişebilir.

3 parçadan oluşan albümdeki şarkılar:

21st Century Breakdown

1. song of the century

act 1 - heroes and cons

2. 21st century breakdown
3. know your enemy
4. !viva la gloria!
5. before the lobotomy
6. christian's inferno
7. last night on earth

act 2 - charlatans and saints

8. east jesus nowhere
9. peacemaker
10. last of the american girls
11. murder city
12. ?viva la gloria? (little girl)
13. restless heart syndrome

act 3 - horseshoes and handgrenades

14. horseshoes and handgrenades
15. the static age
16. 21 guns
17. american eulogy
a - mass hysteria
b - modern world
18. see the light

Albümün çıkış şarkısı ise Know your Enemy oldu.Videosunu da buradan verelim:


Hiç yorum yok: